header
logo leef in balanz

Tarieven

Wat zijn de kosten

Een afspraak van 1 uur kost € 50,00*.

Graag contant betalen.

Afzeggen van een afspraak

Als een afspraak niet kan doorgaan, dan kunt u deze tot 24 uur van te voren gratis annuleren door dit telefonisch aan mij door te geven. Voor afspraken die korter dan 24 uur of helemaal niet worden afgezegd moet ik helaas kosten in rekening brengen.  Ik breng  € 25,00 in rekening voor afspraken die korter dan 24 uur van te voren worden geannuleerd.

*Prijzen kunnen periodiek aangepast worden.

 

 

Spelregels

Bij elke samenwerking zijn er afspraken – zo ook als u kiest voor begeleiding bij Leef in balanZ.

Geen medische behandeling

Ik ben geen arts en heb geen medische opleiding. Ik stel geen diagnoses en verstrek geen medicatie. Alle medische verwijzingen of achtergrondinformatie die gedeeld wordt is alleen ter verduidelijking van de therapeutische behandeling, die gericht is op verbetering van welzijn. Raadpleeg ten alle tijden uw huisarts als u twijfelt over uw gezondheid.

Behandelovereenkomst en nota’s

Als u de eerste keer bij mij komt ontvangt u een behandelovereenkomst. U krijgt van mij een nota.

Klachtenregeling

Het kan zijn dat u ondanks de zorgvuldigheid waarmee ik mijn behandelingen verricht toch een klacht hebt over mijn behandeling. Blijf daar niet mee zitten! U kunt de volgende stappen ondernemen om eruit te komen:

Stap 1

Mijn voorkeur heeft samen oplossen. Neem z.s.m. contact met mij op. Ik ga ervan uit dat we dan samen in een gesprek uw klacht oplossen. Het is ook in mijn belang om van uw klacht te leren en waar mogelijk verbeteringen aan te brengen in mijn werkwijze of praktijkvoering.

Stap 2

Komen we er samen niet uit, dan heeft u de mogelijkheid om gebruik te maken van een onafhankelijke klachtenfunctionaris (art. 13-17 wkkgz). De klachtenfunctionaris zal onderzoek doen naar uw klacht en u eventueel met het formuleren van de klacht assisteren. Deze klachtenfunctionaris werkt conform de klachtenregeling van mijn praktijk die je kan vinden op de website van de Beroepsvereniging voor Kinesiologie (BvK). Hij of zij zal proberen te bemiddelen tussen ons beiden door er zorg voor dragen dat we binnen de wettelijk vastgestelde termijn van 6 weken tot een oplossing komen.

Stap 3

Bent u onverhoopt niet tevreden over de klachtenafhandeling door deze klachtenfunctionaris dan kunt u zich wenden tot de geschillencommissie (art. 18-23 Wkkgz). Ook deze informatie vindt u op www.ki-net.nl. De geschillencommissie voorkomt dat de weg naar de rechter moet worden bewandeld maar volgt wel een juridische procedure volgens de Wkkgz. De geschillencommissie doet bindende uitspraken over het gerezen probleem.

Privacyverklaring

Voor een goede behandeling is het noodzakelijk dat ik, als uw behandelende therapeut, een dossier aanleg. Dit is ook een wettelijke plicht opgelegd door de WGBO. Uw dossier bevat aantekeningen over uw gezondheidstoestand en gegevens over de uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

In sommige gevallen kan het nuttig zijn aanvullende informatie over uw gezondheid op te vragen bij een Huisarts of een andere zorgverlener. Dit gebeurd uitsluitend in overleg met u. Deze gegevens worden in het dossier gegevens opgenomen.

Ik doe mijn best om uw privacy te waarborgen. Dit betekent onder meer dat ik:

  • zorgvuldig omga met uw persoonlijke en medische gegevens
  • ervoor zorg dat onbevoegden geen toegang hebben tot uw gegevens
  • Altijd eerst met u overleg indien gegevens worden opgevraagd of gedeeld

Als uw behandelende therapeut heb ik als enige toegang tot de gegevens in uw dossier. Ik heb een wettelijke geheimhoudingsplicht (beroepsgeheim).  Uw cliëntendossier blijft zoals in de wet op de behandelovereenkomst wordt vereist 15 jaar bewaard.

De gegevens uit uw dossier kunnen voor de volgende doelen gebruikt worden:

  • Om andere zorgverleners te informeren, bijvoorbeeld als de therapie is afgerond of bij een verwijzing naar een andere behandelaar. Dit gebeurt alleen met uw expliciete toestemming.
  • Voor het gebruik voor waarneming tijdens mijn afwezigheid.
  • Voor geanonimiseerd gebruik tijdens intercollegiale toetsing.
  • Een klein deel van de gegevens uit uw dossier wordt gebruikt voor de financiële administratie, zodat ik of mijn administrateur een factuur kan opstellen.
  • Voor uw nota (hierop staat uw naam, adres, woonplaats en de datum van behandeling.

Als ik vanwege een andere reden gebruik wil maken van uw gegevens, dan zal ik u eerst informeren en expliciet uw toestemming vragen.

Deze verklaring kan schriftelijk wordt verstuurd via de mail als de eerste afspraak online verstuurd is en ligt in de praktijkmap in de praktijk.

 touch for health